• الصفحة الرئيسية
  • تصفح
    • العدد الحالي
    • بالعدد
    • بالمؤلف
    • بالموضوع
    • فهرس المؤلفين
    • فهرس الكلمات الرئيسية
  • معلومات عن الدورية
    • عن الدورية
    • الأهداف والنطاق
    • هيئة التحرير
    • أخلاقيات النشر
    • عملية مراجعة النظراء
  • دليل المؤلفين
  • ارسال المقالة
  • اتصل بنا
 
  • تسجيل الدخول ▼
    • تسجيل الدخول
    • تسجيل جديد
  • English
الصفحة الرئيسية قائمة المقالات بيانات المقالة
  • حفظ التسجيلات
  • |
  • النسخة قابلة للطبع
  • |
  •  أبلغ الاصدقاء
  • |
  • إرسال الاستشهاد إلى  أرسل إلى
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • شارك شارك
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مجلة کلية الآداب . جامعة الإسکندرية
arrow المقالات الجاهزة للنشر
arrow العدد الحالي
أرشيف الدورية
المجلد المجلد 75 (2025)
المجلد المجلد 74 (2024)
العدد العدد 118
العدد العدد 117
العدد العدد 116
العدد العدد 115
المجلد المجلد 73 (2023)
المجلد المجلد 72 (2022)
المجلد المجلد 71 (2021)
المجلد المجلد 70 (2020)
المجلد المجلد 69 (2019)
المجلد المجلد 68 (2018)
المجلد المجلد 67 (2017)
المجلد المجلد 66 (2016)
المجلد المجلد 65 (2015)
المجلد المجلد 64 (2014)
المجلد المجلد 63 (2013)
المجلد المجلد 62 (2012)
المجلد المجلد 61 (2011)
المجلد المجلد 60 (2010)
المجلد المجلد 59 (2009)
رشوان, ناجي. (2024). The Beat Movement in the Work of Allen Ginsberg :Lost Souls. مجلة کلية الآداب . جامعة الإسکندرية, 74(116), 1-50. doi: 10.21608/bfalex.2024.354391
ناجي رشوان. "The Beat Movement in the Work of Allen Ginsberg :Lost Souls". مجلة کلية الآداب . جامعة الإسکندرية, 74, 116, 2024, 1-50. doi: 10.21608/bfalex.2024.354391
رشوان, ناجي. (2024). 'The Beat Movement in the Work of Allen Ginsberg :Lost Souls', مجلة کلية الآداب . جامعة الإسکندرية, 74(116), pp. 1-50. doi: 10.21608/bfalex.2024.354391
رشوان, ناجي. The Beat Movement in the Work of Allen Ginsberg :Lost Souls. مجلة کلية الآداب . جامعة الإسکندرية, 2024; 74(116): 1-50. doi: 10.21608/bfalex.2024.354391

The Beat Movement in the Work of Allen Ginsberg :Lost Souls

المقالة 12، المجلد 74، العدد 116، مايو 2024، الصفحة 1-50  XML PDF (1.92 MB)
نوع المستند: المقالة الأصلية
معرف الوثيقة الرقمي: 10.21608/bfalex.2024.354391
مشاهدة على SCiNiTO مشاهدة على SCiNiTO
المؤلف
ناجي رشوان
كلية الآداب، جامعة دمنهور
المستخلص
This article discusses the work of Allen Ginsberg (1926-1997); one of the most central figures in the American postwar poetic movement generally known under the term “Beat Movement”; also known as “Beat Generation” (Aronowitz 22, Bruce 3). It will discuss his aesthetics in terms of this movement’s cultural ideals of anti-establishment, anti-hegemony and anti-elitism, as well as its formal aesthetic practices of unfamiliarity, fluidity of structure, particularity of vocabulary/phraseology, and purist emotional content. It will argue, that the aesthetics of Ginsberg, and of his Beat Generation fellow poets, have been perhaps the first in the history of 20th century poetics to actively and consciously close up the gap between art and life attempting to actually live their poetry or, better still, produce a sort of poetics that is, itself, their very living and breathing lives. By contrast to many of the poetic experimentations across the 20th century, which, more or less, enacted the art-for-art’s-sake emblem with varying degrees of success, the Beat poets, represented here by Ginsberg, enact a radically different poetics where art and life are all but practically inseparable. Ginsberg’s work, and the Beat Generation’s at large, offer a poetics wholly entrenched in the individualist existential dilemmas and strive for being; an attempt for a complete integration of subject and language in poetic form.
الكلمات الرئيسية
Allen Ginsberg؛ Beat Generation؛ Beat Movement؛ Postwar Poetics؛ Postmodern Poetry
المراجع
الإحصائيات
عدد المشاهدات للمقالة: 158
تنزیل PDF: 221
الصفحة الرئيسية | قاموس المصطلحات التخصصية | الأخبار | الأهداف والنطاق | خريطة الموقع
بداية الصفحة بداية الصفحة

Journal Management System. Designed by NotionWave.